huisje Frankrijk

Even onbezorgd vakantie op een fantastisch kidsproof kleinschalig domein met een fenomenaal uitzicht en het echte “thuis weg van huis”gevoel? Miranda en Joep hebben dit precies zo neergezet met hun “barn chique” stijl vakantiehuizen op een prachtig landgoed vlakbij het sfeervolle Carcassonne.

Wij waren op zoek naar een plek met een ontspannen en informele sfeer. Waar we kunnen genieten van goede wijnen, lekker eten en een fijn zwembad. Waar we de garantie hebben van goed weer en wat ook nog eens goed te rijden is. Een kleinschalig plek waar we op onszelf kunnen zijn maar ook het contact kunnen opzoeken met de andere gasten en de kids een fantastische vakantie kunnen hebben met hun nieuwe vakantievriendjes.
Via vrienden werden wij getipt en kwamen we terecht op dit heerlijke plekje van Miranda en Joep. De reis is lang, maar goed te doen met een tussenstop en als we dan aankomen is alleen al het uitzicht de moeite waard. Wat een ontzettend gaaf plekje hier op de heuvel.

gite Frankrijk    vakantie Zuid-Frankrijk

De eigenaren Joep en Miranda nemen ons gelijk onder hun hoede en nemen ons mij naar ons verblijf. We zijn eigenlijk best op van de reis en kunnen niet wachten om in de relax modus te komen. Dat wordt ons gelijk heel makkelijk gemaakt. Het huis is van alle gemakken voorzien en in de koelkast staat een heerlijke maaltijd op ons te wachten die we in eigen tijd en rust op ons eigen terras kunnen opeten. Even niet nadenken over boodschappen of waar we terecht kunnen voor een maaltijd, maar gewoon rustig uitpakken en lekker eten met een wijntje en de kids die de boel aan het verkennen zijn.

Natuurlijk zijn we ook nieuwsgierig wie onze nieuwe buren zijn en de kids zijn al druk op zoek naar nieuwe vriendjes om te spelen. Miranda en Joep nodigen ons uit voor de gezellige welkomstborrel die avond. Zo weten we gelijk wie er nog meer verblijven en kunnen de kids gelijk contacten leggen voor speeldates.

Maak gebruik van de dagelijkse broodjesservice en wordt iedere ochtend wakker met de geur van verse croissantjes en vers gebakken broodjes

huisje-frankrijk  gite-frankrijk  kleinschalig-frankrijk  vakantie met kinderen

Als we de volgende ochtend wakker worden, ontbijten we op ons eigen terras met met verse croissants en echte Franse baguettes en komen we helemaal bij. We krijgen maar geen genoeg van het uitzicht maar de kids worden ongeduldig en willen wel meer zien. We besluiten een rondje te lopen en al snel ontdekken we de trampolines, schommels en de ping pong tafel. Eigenlijk hoeven we al niet meer door te lopen want alleen dit is al prima. Daar moet dan wel iets heel moois tegenover staan en als we aangeven dat we ook kunnen gaan zwemmen zijn ze helemaal om.

kidsproof vakantie

Er is zoveel te doen in deze prachtige regio maar gelukkig hebben we Miranda die prima uitleg kan geven over wat nu echt de moeite waard is geheel afhankelijk van wat wij wij leuk vinden. Zij kent echt de verborgen pareltjes waar we anders nooit vanaf geweten hadden.
Op onze planning deze week staan nog Carcasonne en Toulouse, misschien dat we zelfs nog een dagje strand meepakken. Voorlopig zijn we hier in ieder geval niet meer weg te krijgen. Vanavond een lekkere barbecue bij ons huisje of toch even het dorp in voor een hapje? Lastig al die moeilijke beslissingen, misschien moeten we gewoon even helemaal niks doen en alleen maar genieten van deze heerlijke plek. Met de geur van lavendel en de geel groene heuvels waarachter de toppen van de Pyreneeën zichtbaar zijn, dromen we verder van vakantieplannen hier in Zuid-Frankrijk…

Klik hier als je meer wilt weten over Domaine la Bade of een reserveringsaanvraag doen.

Extra’s
 Dagelijks verse broodjes service
 Welkomstmaaltijd bij aankomst
Table d’hotes avond met dagverse regionale producten en een overheerlijk wijnarrangement met speciaal aangepasten lokale wijnen
Alarm beveiligd zwembad voor de kids
 Adembenemend uitzicht

Praktische info
 Vanaf 495 EUR per week
 Afstand vanaf Utrecht 1200 km

Dichtstbijzijnde stad: Carcasonne 20 km
Dichtstbijzijnde dorp: 1 km

MyTravelicious criteria
Optie om online te zijn
Mogelijkheid om een hapje te eten
Eigen woon/leefruimte en buiten terras/tuin
Geen massa maar het knusse van een kleinschalige plek